Како до нас

У сусрет Ускрсу

У свечаној сали школе 10. априла 2019. године, имали смо част да присуствујемо пројектима наших првака. Иницијатор презентације овог пројекта је директорка Љиљана Мијић, а на реализацији су радили и даље раде: ученици 1/1 и учитељица Светлана Личани, ученици 1/2 и учитељица Јелена Павлица, ученици 1/3 и учитељица Вишња Месаровић, ученици 1/4 и учитељица Данијела Илић, ученици 1/5 и учитељица Ивана Филиповић Готић и ученици 1/6 и учитељица Ана Матић, вероучитељка Жељка Павловић и вероучитељ Милан Шево. Ангажовали су се и родитељи ученика одељења 1/1 и 1/4 и ђачки родитељ ученика из 1/5 вероучитељка Ирена Пилиповић. А у помоћ су прискочили и старији другари из 4-4 одељења.

Презентацију је започела учитељица Ана Матић са старом кинеском пословицом:
****Реци ми нешто и ја ћу то заборавити!
****Покажи ми нешто, и ја ћу то можда запамтити!
****Допусти ми да нешто урадим, и ја ћу то сигурно запамтити!

Објаснила је мане традиционалне наставе и предности пројектне. Како живимо у савременом свету, сматра се да нема превише места традиционалној настави која је усмерена на план и програм где доминира фронтални облик рада и слаба је међупредметна повезаност. Сматра се да преношењем знања путем традиционалне наставе долази до проблема да ученик не уме да та знања примени у новој ситуацији. Као одговор на то јавља се ПРОЈЕКТНА НАСТАВА у којој се негују сараднички односи и интердисциплинарна повезаност.

Пројекат је започет на часовима Пројектне наставе пре три недеље, а избор теме је направљен у складу са предстојећим празником Ускрсом, као и одличном могућности интегрисања садржаја већег броја предмета (српски језик, ликовна култура, музичка култура, верска настава, свет око нас) и доступност ресурса у локалној средини. Ускрс је празник коме се деца посебно радују, блиско је сваком детету и имају могућност да пронађу активност која им највише прија.

Циљ пројекта је упознавање ученика са обичајима везаним за Ускрс, али и празницима у другим земљама.

Ученици су показали да уз стручно вођење ментора учитеља, помоћ родитеља и другара могу да уче, друже се и међусобно сарађују, брзо и лако уче у тиму и решавају проблеме, кроз игру спонтано уче, да су спремни на сарадњу, креативност и рад у групи, да развијају емоционална и социјална искуства.

Допусти ми да нешто урадим, и ја ћу то сигурно запамтити

Групе првака су вредно радили на свом пројекту, не обазирући се много на присутне у сали. Решили су да пројекат приведу крају, иако до Ускрса имају довољно времена.

Резултати су видљиви, препуне корпе шарених јаја, птичице и пилићи, плакати, цвеће... Веома весело и шарено. Свака одељењска заједница је представила део пројекта, па смо уживали у глуми, рецитовању, плесу, певању, ритмици... у част најлепшем хришћанском празнику Ускрсу којим се прославља Исусов повратак у живот—  васкрсење . 

Научили смо о зеки и црвеним јајима

Вероучитељка Ирена Пилиповић, мајка Алимпија Пилиповића, ученика 1/5 разреда нам је дочарала причу о Ускршњем зеки и црвеним јајима.

- Прича о Ускршњем зеки нема везе са нашом традицијом, веровањима и обичајима. Потиче из Немачке из раног средњег века. Ускрс, пролеће, зечеви и јаја деле једну заједничку ствар, а то је рођење, односно поновно рађање. Зечеви су симбол плодности јер се брзо размножавају, а јаја су симбол рођења, док пролеће симболизује буђење, рађање природе после зиме. Сматра се да су немачки досељеници Ускршњег зеку понели у Америку. Због јаког маркетинга та се традиција одатле раширила по целом свету. Значи, зека нема везе са Ускрсом, чак се сматра нечистом животињом- објаснила нам је мама Ирена.

Што се тиче црвених јаја, постоје две приче:

- Света Марија Магдалена је посетила цара Тиберија да му јави радосну вест да је Исус Христ васкрсао и понела му јаја на поклон. Он јој није поверовао и рекао да верује у то као и да јаја могу постати црвена, и у том тренутку су јаја постала црвена.

- Друго веровање је да је испод разапетог Христа стајало једно гнездо са јајима на која је капала његова крв и обојила јаја у црвено.

Утисак родитеља с радионице у 1-1

Богданова мајка, Милена Живојнов, нам је пренела утиске родитеља са часа пројектне наставе у одељењу 1-1 учитељице Светлане Личанин.

- Маме су биле активни учесници у реализацији активности са децом. Владала је пријатна атмосфера. Заједно смо сецкали, лепили и правили Ускршње декорације, ограду, траву, пилиће од припремљеног штампаног материјала. Деца су била веома ангажована, креативна и активна. Слободно су тражили нашу помоћ, а у улози домаћина су се остварили са пуно важности, што је нама родитељима представљало право задовољство. Са уживањем смо учествовали у дечјим активностима. На тај начин боље стичемо увид у њихов рад, а мислимо да је посебно добро због ближе сарадње школе и породице. Подржавамо овакву сарадњу, пројекат.

Обавештења

Прелиминарни резултати - окружно такмичење из матем...

23.03.2019

Окружно такмичење из математике

21.03.2019

ОБАВЕШТЕЊЕ О УПИСУ У ПРВИ РАЗРЕД

18.03.2019

Обавештење о новој процедури уписа у први ра...

31.01.2019

Обавештење за упис у први разред

30.01.2019

Блогови наставника

Фејсбук Библиотека Веронаука Историја Учитељица Љ. Мијић Физика Физичко васпитање Географија Руски језик