Средом у Бранку

Директорка Љиљана Мијић је представила идеју и план  пројекта „Средом у Бранку“  14.02.2018. у свечаној сали наше школе.

У жељи да растемо и развијамо се, јачамо као институција, у жељи да учимо и усавршавамо се, покренули смо пројекат „Средом у Бранку“. Жеља нам је да повежемо школу, наставнике, ученике са родитељима, комшијама, локалном заједницом… све људе спремне за сарадњу.

За први сусрет имали смо и племенит циљ. Заједно можемо много, па смо у госте позвали КУД „ЈУ-ЛИРА“ Батајница/ Бусије, који нам је помогао у прикупљању новца за лечење наставнице Данијеле Лукић Николић, којој је свака помоћ добродошла.

Ансамбл „ЈY-ЛИРА“- игром за опоравак наставнице Данијеле

   Кореограф Наташа Радовановић нам је представила рад ансамбла и изнела своје утиске:

„Ансамбл народних игара и песама „ЈУ-ЛИРА“ Батајница/ Бусије одазвао се хуманитарној акцији за наставницу Данијелу и својим концертом одржаним 14.02.2018. у  ОШ „Бранко Радичевић “ отворио и реализовао једну племениту и хуману акцију под називом „СРЕДОМ У БРАНКУ“. За опоравак наставнице Данијеле игром и песмом, широког осмеха представили су се извођачки, припремни и први дечји ансамбл нашег друштва. Играло је њих 80, који су ученици све три основне школе у Батајници, или су сад већ бивши ученици тих школа. То нису били сви чланови нашег друштва, остали ће учествовати на некој од наредних акција. Деца су одиграла следеће кореографије: Игре из околине Гњилана, Ниша, Пирота,  циганску љубавну игру, влашко и шопско надигравање, Шумадију и Босилеградско крајиште.“

Овај приказ слајдова захтева јаваскрипт.

Гост изненађења др Милован Митић

Мајстор лоптања и учитељ фудбала

 _FMM0120-F

Анђела Малиновић 8-5, Милован Митић, Слободанака Јаић Таталовић    

Као гост изненађења те вечери био је др Милован Митић, професор на факултету за менаџмент у спорту „Алфа“ БК универзитета, центар за едукацију фудбалских тренера. Многима раније познат као Митке, момак који је „пикао“ лопту по школским теренима, затим заиграо у фудбалском клубу „БСК“ у Батајници, наш млади фудбалер који се борио да својим радом и талентом игра у клубу „Црвена звезда“. Имао је успоне и падове, али није дозволио да поклекне, како сам каже:

„ Порази су ти који одређују наш живот, толико колико смо способни да кад изгубимо и паднемо да се подигнемо, толико ћемо бити успешнији у животу.“

 

Прочитајте део интервјуа са њим, а остатак Вас очекује у новом броју школског часописа „Бранко“.

 

1.Какав је осећај бити један од најмлађих играча првог тима у историји Црвене звезде?

Искрено речено, нама тада то није било много важно. Ја за тај податак чак нисам ни знао до  једно пре 5-6 година кад су ти јубилеји почели да се броје, један колега новинар је наишао на тај податак. У том моменту мојој генерацији то није толико значило, било нам је битно да играмо. Знао сам да ми у том периоду следи „каљење“ по другим клубовима и ишчекивање да се вратим у Звезду. Тада је била чувена Џајина генерација и није било шансе да моја генерација уђе у тим.

  1. 2. Кажите нам како је играти поред Драгана Џајића?

Он је био диван саиграч, сви из те генерације су нам помагали да се уклопимо, били су доста старији од нас,тако да нисам имао комплекс те величине Драгана Џајића, већ једног господина, друга који нам је помагао. И дан данас је остао господин у нашем фудбалу.

  1. 3. Шта је уопште таленат и колико је значајан у односу на тренинге?

Одлично питање за децу, родитеље и тренере. Ја имам своју дефиницију, а то је да се стално потенцира рад, који је неопходан, што је тачно, али понекад се занемарује да је пресудан таленат. Успех у спорту је 10 посто талента, 90 посто рада, али за каријеру је пресудно тих десет посто талента. Без талента се не може постићи врхунски резултат,уз јасно непоходан рад.

  1. 4. Како од талентованог играча доћи до готовог, спремног професионалца?

Најсложеније је препознати талентовано дете, а наш  задатак тренера и оних који раде са децом је да будемо њихови пратиоци,.да препознамо њихове врхунске особине и да им помогнемо да своје особине максимално развију. Не смемо дозволити ни у једном моменту да не препознамо талентовано дете и да му не помогнемо, да пореметимо ту једну од његових врхунских особина желећи да му ми дамо нешто што он нема. Сваки играч је посебан и има своје потенцијале, наш,задатак је да му помогнемо да максимално развије свој урођени потенцијал.

  1. 5. Колика је важност фудбалске технике као предуслова за квалитетнију игру?

У данашњем фудбалу техника је достигла врхунски ниво, за разлику од неког мог времена. Инсистира се због популарности фудбалске игре да то буде атрактивно, да би се фудбалска техника обучила, предуслов је да сваки талентовани играч поседује посебне урођене особине. Значи, талентованост једног играча одређују му урођене и стечене особине. Урођене особине су пресудне за његов развој, а то су менталне и моторичке способности. Моторичке способности, посебно кординација и флексибилност су предуслов да би могла максимално да се развије техничка обученост играча коју захтева данашњи савремени фудбал.

 

 

Ана Матић

Слободанка Јаић-Таталовић