Путовање без пасоша

Jeca

Кључни разлог одласка на путовање је одмор, али и упознавање културе, језика, обичаја, историје и знаменитости неког места. Промена средине омогућује нам опуштање, одмор и растерећење од обавеза и брига које није у потпуности могуће када смо код куће. Путовања нас оплемењују, дају нам снагу, чине нас полетним, дају нам нова искуства, стављају нас у изазове, терају нас да размишљамо, да се радујемо једноставним стварима и да уживамо у тренуцима. То је период током кога ћемо стрес свести на минимум, „оздравити” и поново добити снагу и вољу за даљи рад.. У могућностима смо да видимо места за која смо мислили да не постоје, да сазнамо нешто о историји, можда да научимо неку реч страног језика, пробамо ново јело, али и да спознамо себе. Данас је много информација доступно на интернету и можемо им приступити када год пожелимо. Последњих годину и по нисмо били у могућности да путујемо због ширења вируса Ковид-19. Међутим, то нас није спречило да нашим ученицима дамо мало одмора и да заједно кренемо на једно „дигитално” путовање око света. На том путовању упознали смо многе државе света, њихове заставе, химне, културу и обичаје. Речи које смо научили, боје на заставама и знаменитости пренели смо на хамер-папир. То је начин да сачувамо наше успомене Пасош нам за ово путовање није био потребан, већ интернет и жеља за упознавањем новог.

3-6

Ученици 3/6 су урадили „Енциклопедију III-6 о државама света”. Сваки ученик је добио државу о којој је требало, уз помоћ родитеља, да пронађе информације и запише их на посебно уређен папир. Учитељица Радмила Шоргић је фотографисала радове и креирала енциклопедију у форми видеа која се налази на сајту школе. Поред тога, у дигиталном алату Thinglink поменута учитељица је унела опште информације о свакој држави, изглед заставе, химну, информације о култури датих земаља, као и фотографије знаменитости. На самом крају, заједно са ученицима и психологом школе Катарином Јаковљевић уредила је пано на коме су се нашле заставе, знаменитости и речи које смо сазнали на „дигиталном” путовању око света.

Младен

Одељење 4-3 – Упоредна анализа српске, француске и немачке народне бајке ,,Пепељуга“

                                                                                                                                 Радмила Шоргић
Катарина Јаковљевић

руски

21.мај - Светски дан ка културну разноликост, дијалог и развој

Сваки народ има своје обичаје, традицију и културу које воли, негује, чува, поштује. Да би се очувала разноликост, богатство различитих култура, да би боље разумели другачије начине живота, понашања, мишљења, веровања, 2001. године Генерална скупштина УНЕСКО –а усвојила је Универзалну декларацију о културној разноликости.

Циљ обележавања овог дана је да упознамо другачије културе и људе, да их разумемо, прихватимо, поштујемо.

У нашој школи смо овај дан обележили на различите начине.

У одељењу 5/5, на часу одељењске заједнице, одржан је квиз под називом „Путовање без пасоша”. Подељени у 2 екипе ученици су се такмичили колико познају Србију и Европу. Екипе су се такмичиле у областима: главни градови Европе, заставе Европе, знаменитости и знамените личности. Било је веома забавно, а научили смо и доста новог.

Ученици су у оквиру ученичког Парламента и часова грађанског васпитања такође говорили о значају обележавања овог датума. Са својим наставницама Светланом Дражетом Милуровић, Јадранком Травицом и Анитом Мрђић направили су пано посвећен овом дану који краси хол наше школе.

                                                                                                            Анита Мрђић